top of page
תמונת הסופר/תנתיבות המשפט

ניצחון במאבק נתיבות המשפט נגד גבייה לא חוקית: הצהרונים מחזירים כסף להורים

המאבק שהחל בפתח שנת הלימודים מקבל תפנית חשובה: בעקבות מאבק ההורים וארגון 'נתיבות המשפט' עמותות צהרונים החלו להשיב את הכספים שנגבו שלא כדין. נתיבות משפט: "המאבק בעד הצדק משתלם"

מספר עמותות של גני ילדים בעיר בית שמש החלו בהשבת כספים שנגבו מהורים שלא כדין. זאת בהמשך למאבק שניהלו הורים בהובלת 'נתיבות המשפט', המרכז החרדי למשפט וחברה, נגד גביית כספים מההורים שלא כדין.

כזכור, בשנת הלימודים הנוכחית תשפ"ב מסגרות הצהרונים נפתחו באיחור רב של מספר חודשים, כאשר עשרות הורים נמנעו מלשלוח את ילדיהם למסגרות הצהרונים, זאת לאור מחירים גבוהים שדרשו בעלי עמותות הגנים וזאת לכאורה בניגוד לחוק. עם זאת עמותות הגנים גבו מההורים תשלום מלא כנגד 11 חודשים מלאים, במקום לגבות כנגד חודשי הלימודים בלבד, כפי שמחייב החוק. בנוסף, עלו אי סדרים מובהקים לכאורה של גבייה לא חוקית שהתבצעה מההורים, הכולל תשלומים מופקעים הרבה מעבר למה שהחוק מתיר.

מוטי לב, מנכ"ל נתיבות המשפט מספר על המאבק: "יחד עם עשרות הורים שאכפת להם מהזכויות שלהם ושל הילדים שלהם, הצלחנו ב"ה לאסוף מאות עדויות ואסמכתאות מהורים שדיווחו על גבייה לכאורה שלא כדין. התחלנו במאבק ציבורי עצום כנגד הרשות המקומית ומשרד החינוך, זאת לצד הכנת הקרקע לתביעה ייצוגית רחבה כנגד הגורמים המעורבים בפרשה, ובימים אלה אנו ממתינים להשלמת מסמכים נוספים לפי בקשת חופש המידע ממספר רשויות, טרם הגשת התביעה.

"מטבע הדברים הליכים משפטיים מסוג זה אורכים זמן, אך אנו נחושים לפעול ללא מורא עד להחזר מלא של כל הכספים שנגבו מההורים באופן לא תקין" אומר לב, "זהו מאבק על זכויות הילד החרדי לקבלת מענה חינוכי שווה וללא אפליה ותשלומי השתתפות הורים בדיוק כפי שהחוק מחייב, אין שום סיבה שילד חרדי ישלם מחיר גבוה יותר על מסגרת צהרון מאשר כל ילד אחר במדינת ישראל. השבת הכספים שגבו שלא כדין זו סגירת מעגל של המאבק ולימוד חשוב שהמאבק בעד צדק משתלם בסוף".


43 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page